סמר בשארה מהמרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים על המענה המיידי למשבר לצד המשכיות באסטרטגית ההשפעה החברתית של הבנק

 In COMMUNITY ENGAGEMENT & SOCIAL DISTANCING

בנק הפועלים ידוע כאחד התורמים הגדולים ביותר במשק הישראלי וידע לתת מענה מהיר ומדויק לצרכים המשתנים בתקופת הקורונה. סמר בשארה, מנהלת פועלים בקהילה מהמרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים מספרת על המענים שניתנו בבנק בכל אחד משלבי המשבר. סמר מתארת את הסיוע שניתן על ידי הבנק בתחילה לנושא הבריאותי- תרומות רבות לרכישת ציוד לבתי חולים, מד”א, איחוד הצלה ועוד ובהמשך ולאור המצוקות הכלכליות התמקדו בסיוע פיננסי לעסקים קטנים לצד סיוע להתנהלות כלכלית נכונה למשפחות ולפרטים.

בהמשך, ולאור ההבנה שהמשבר עתיד להישאר זמן מה, מספרת סמר כי הבינו בבנק שצרכי השעה משתלבים עם נושא שנמצא עמוק באסטרטגיה החברתית של הבנק- נושא התעסוקה והשקיעו רבות על מנת לפתח מענים לנושא זה. בין הפעולות שנעשו בבנק, בשת”פ עם עמותות : מענה לקהלים מחפשי התעסוקה לצד מענה פיננסי כמו הטבות כספיות להכשרות מקצועיות, חבילת הטבות למובטלים, הלוואות לעסקים קטנים ועוד. כך לדוגמא מיזם “משכיר לעצמאי” שפותח בתקופה זו מציע לאנשים מובטלים שרוצים הסבה לקבל כלים של איך לבנות עסק ועוד.

סמר מתארת את זיהוי נושא התעסוקה כאחד הנושאים הבוערים ביותר בתקופה זו ואת המענה המקיף שניתן בבנק הכולל התייחסות לצעירים, דרך סיוע לסטודנטים הכולל קיט שמאפשר להם ללמוד מיומנויות להשתלבות בתעסוקה ועד מיזם כללי עם ב”עצמי” וחסדי לב- מתן מענה למובטלים הכולל תמיכה נפשית לצד כלים מקצועיים להשתלבות בעבודה, כתיבת קורות חיים, שיווק ברשתות ועוד.

Recent Posts

Leave a Comment

החברה למתנ"סים VOD מעלהמיקרוסופט VOD מעלה